Review: Michel van Egmond – Kieft

Na dit boek zou ik Wim eigenlijk een knuffel willen geven vanwege alles wat hij heeft moeten doorstaan, maar ik vermoed dat hij dat niet prettig zou vinden.
Wat een eerlijk verhaal over wat voor gevecht hij nog steeds voert, petje af.
Ik ben benieuwd of de mensen die het hebben gelezen en hem nu tegen komen nog steeds beginnen over die goal tegen Ierland. Of dat ze beginnen over dit boek.
Ik had vroeger een poster op mijn kamer hangen van Wim. Ik was van fan van hem in zijn PSV tijd en volgde hem zelfs nog toen hij bij Bordeaux zat in zo ver dat lukte zonder internet in die tijd.
Toen ik hoorde van dit boek wist ik niet helemaal zeker of ik het wilde lezen, mijn held van toen waarvoor ik nog steeds een zwak heb en dan dit verhaal.
Maar ik heb alleen maar meer respect voor hem gekregen dan ik al had. Hij is er nog lang niet en ik wens hem het allerbeste in de strijd die nog komt.
Ik hoop dat de mensen die hij heeft teleurgesteld door zijn verslaving dit boek lezen en hem nog een tweede kans geven.
Een groot sportman al denkt hij daar zelf anders over. Goed geschreven, het leest lekker weg.

After this book, I would really like to give Wim a hug because of all he has had to endure, but I suspect that he would not find that comfortably.
What an honest story about what he was and is fighting against, hats off.
I wonder if the people who have read it and are seeing him somewhere still start on that goal against Ireland or that they start talking about this book instead now.
I used to have a poster in my room  with Wim on it. I was a fan of him in his PSV time and even followed him when he was playing in Bordeaux as far as that was possible because there was no Internet at that time.
When I heard about this book I was not really sure if I wanted to read about my hero for which I still have a soft spot, and then this story.
But I’ve actually got more respect for him than I already had. He is not there yet and I wish him all the best in the battle yet to come.
I hope that the people he has been disappointed because of his addiction will read this book and give him a second chance.
A great sportsman although he thinks otherwise himself. Well written, it reads nicely away.

X Cin