Review: Cinda Williams Chima – Seven reals series


Van een vriendin kreeg ik deel 1 van deze serie te leen. Zij vond het een super serie en dacht dat ik hetzelfde zou vinden. Ze had gelijk.
Deze serie is niet goed voor je nachtrust want ik kon de boeken moeilijk wegleggen. Na boek 1 kon ik gelukkig ook de andere boeken meteen lezen.
Boek 1 beschrijft het begin van de hoofdrolspelers naar volwassenheid, met een climax aan het einde van het boek. Boek 2 is meer een tussen boek, waarin het eerste jaar van school wordt beschreven. Voor Han de tovenaarsschool en voor Raisa de militaire school. Daar ontmoeten ze elkaar weer. Boek 3 is voor Raisa het begin van haar leven als koningin. Ze heeft maar een paar mensen die ze kan vertrouwen. Boek 4 maakt het helemaal af. Perfect einde voor deze serie, met spanning, actie en humor.
Ik had nog niet eerder boeken van deze schrijfster gelezen, maar ik zou graag meer fantasie boeken van haar lezen. Ze zijn erg prettig leesbaar.

A friend borrowed me book 1 of this series. She thought it was a great series and thought I would like it too. She was right.
This series is not good for your rest because I couldn’t put away the books. After book one I was happy that I could also read the other books right away.
Book 1 describes the beginning of the main characters to adulthood, with a climax at the end of the book. Book 2 is more an in between book in which the first year of school is described. Han is going to wizard school and Raisa to military school. There they meet again. Book 3 is for Raisa the beginning of her life as queen. She has only a few people she can trust. Book 4 makes it complete. Perfect ending for this series, with suspense, action and humor.
I had not previously read books by this author, but I’d like to read more fantasy books from her. They are very easy and fun to read.

X Cin