Review: Marique Maas – De ontmoeting

Muren van glas serie

Beschrijving
Daniel Holland is een jonge succesvolle ondernemer en beroemd ontwerper. Nadine de Jong runt samen met vrienden een goed lopend cateringbedrijf in Brabant. Als zij elkaar bij toeval ontmoeten, springt de vonk over.
De dominante Daniel sleept Nadine mee in zijn wereld van glitter, glamour en zinderende erotische fantasieën. Ze volgt hem naar luxehotels en sterrenrestaurants en vergezelt hem op de rode loper.
Overweldigd door Daniels charme en extravagante levensstijl verliest Nadine geleidelijk de grip op haar leven. Daniel zegt dat hij om haar geeft, maar blijft moeilijk te doorgronden en geeft bovendien weinig prijs van zijn verleden. Gaandeweg begint bij de hopeloos verliefde Nadine de vraag te rijzen: is dit liefde, of alleen maar lust?
De ontmoeting is het eerste deel van de zinderende reeks Muren van glas rondom Daniel Holland en Nadine de Jong. Een sensueel liefdesverhaal vol grensverleggende erotiek

Mijn gedachten over het boek:
Het Nederlandse antwoord op vijftig tinten staat op de voorkant van het boek. Ik was wel benieuwd of dit waar was. Nu ik het boek uit heb, ben ik het er mee eens. De schrijfstijl is in ieder geval beter dan in vijftig tinten. Dit boek is ook beter opgebouwd. Het is niet zo heftig als vijftig tinten, maar er zijn meerdere verwijzingen in het boek dat dit in een volgend deel wel die kant op zou kunnen gaan.
Helaas komt dat deel pas in september uit.
Wat me ook aanspreekt in dit boek is dat het afspeelt in Nederland (en een beetje over de grens) waardoor er meerdere plekken in voorkomen die ik ken. Dat vind ik wel leuk.
Nadine is goed beschreven en Daniel blijft nog steeds een beetje mysterieus. Van hem komen we iets meer te weten hoe verder we komen in het boek. Maar wat we komen te weten roept soms ook nieuwe vragen op. Ik kijk er naar uit om deel 2 van deze serie te gaan lezen.

Synopsis

This book isn’t translated to English

My thoughts:
The Dutch answer to fifty shades is written on the front of the book. I was wondering if this was true. Now I finished the book, I agree. The writing style is at least better a lot than fifty shades. This book is also more logical. The sex scenes are not so heavy as fifty shades, but there are several references in the book that in the next book it will go in that direction.
Unfortunately, for that book I have to wait till September.
Whatever also appeals to me in this book is that it takes place in the Netherlands (and a bit over the border) so there are multiple places in the book that I know. I like that.
Nadine is well described and Daniel is still a bit mysterious. From him we learn a little  more the more we get into the book. But what we learn sometimes raises new questions. I look forward to Part 2 of this series to start reading.

X Cin