Review: Madeleine Wickham – Dubbel feest!

Beschrijving
Tijdens een heerlijke zomer in Oxford raakt de achttienjarige studente Milly bevriend met Rupert en zijn Amerikaanse vriend Allan. Als Rupert haar voorstelt om met Allan te trouwen zodat die in Engeland kan blijven, aarzelt Milly geen moment. Na de formaliteiten poseert ze in haar goedkope trouwjurk lachend op de trappen van het stadhuis voor foto’s.
Tien jaar later is Milly verloofd met de rijke Simon die prijs stelt op een grootse bruiloft met alles erop en eraan. Milly heeft haar geheime huwelijk nooit aan iemand verteld. Met nog maar vier dagen te gaan haalt het verleden haar onherroepelijk in. Hoe kan ze Simon en haar moeder vertellen dat ze al getrouwd is?

Mijn gedachten over het boek:
Ik heb wel eens betere boeken gelezen van deze schrijfster. Dit boek is eigenlijk nogal gewoontjes, misschien omdat het origineel uit 1999 en ze intussen als schrijfster gegroeid is?

Het is allemaal een beetje voorspelbaar en toch zijn een paar kleine dingen dat toch weer niet. Vooral het einde sprak me aan in tegenstelling tot het eerdere grootste plan. (Sorry dat ik hier een beetje vaag in ben, maar als ik het duidelijker zou omschrijven, zou ik het verklappen en dat wil ik niet.)

Jammer ook dat er niet iets duidelijk nog wordt geschreven over Bath waar het verhaal zich afspeelt, maar dat ligt helemaal aan mij. Omdat ik er ooit geweest ben vind ik het leuk om te lezen over plekken die ikzelf in het echt heb gezien. Maar misschien heeft dat toch ook wel weer met het boek te maken, dat wat meer details, wat meer afwerking, het een voor mij beter te lezen boek hadden gemaakt.

Synopsis
English title of this book is: The wedding Girl
At eighteen, Milly was up for anything. So when a friend asked her to marry him just so that he could stay in England, she didn’t hesitate. To make it seem real she dressed up in wedding finery and posed on the steps of the registry office for photographs. Now, ten years later, Milly is a very different person. Engaged to Simon – who is good-looking, wealthy and adores her – she is about to have the biggest and most elaborate wedding imaginable, all masterminded by her mother. Nobody knows about her first marriage, so it’s almost as though it never happened – isn’t it? But with only four days to go, it looks as though Milly’s past is going to catch up with her. Can she sort things out before her fairytale wedding collapses around her? How can she tell Simon? And worse still, how can she tell her mother…?

My thoughts:
I did read better written books from this writer. This book is a common one, maybe because it is from 1999 and she has grown as a writer with the years?

The book is pretty predictable, but there are a few little things which are a surprise. I liked especially the end in contrast with the big first plan. (Sorry for being a bit vague, but otherwise I would tell you the plot and I don’t like that)

Pity there isn’t much about Bath in the book either. The story is playing there and because I was there a few years ago and I like to read in a book about places I saw in real life. My own fault maybe, but maybe not, maybe that is what the book is missing, a bit more details, a bit more  finishing touch. If that had happened this book would have better for me to read.

X Cin