Review: E L James – Vijftig tinten grijs

Beschrijving:
Vijftig tinten grijs vertelt hoe de jonge, onbevangen literatuurstudente Anastasia Steele onverwachts in aanraking komt met de charismatische, mysterieuze miljardair Christian Grey. Ze is direct betoverd door hem, maar probeert hem uit haar hoofd te zetten: hij is te rijk en te hoog gegrepen voor haar. Totdat Grey op een dag ineens in de winkel staat waar ze parttime werkt.
Vanaf dat moment zal Christian Grey Anastasia geen moment meer met rust laten. Steeds dieper trekt hij haar zijn wereld van duistere seksuele fantasieën in. Anastasia geniet aanvankelijk zeer van alles wat Grey haar op seksueel gebied leert en van de luxe en rijkdom waarmee hij haar omgeeft. Maar meer en meer krijgt Grey de verliefde Anastasia in zijn macht. Zijn donkerste en diepste wens: totale controle over haar. Christian Grey is verslavend gevaarlijk.
Vijftig tinten grijs is het boek waar elke vrouw het over heeft.

Mijn gedachten over het boek:
Omdat deze trilogie hoog in de top 10 van de boeken wereldwijd stond, vond ik dat ik het ook maar eens moest lezen. Ik heb deel gereserveerd in de bibliotheek en kwam erachter dat het inderdaad een populair boek was, want ik heb 3 maanden moeten wachten voordat ik het eindelijk kon ophalen.
Het was het wachten wel waard! Het is een boek wat makkelijk weg leest. Het is een boek wat boeit. Ik kon het moeilijk wegleggen als ik er in aan het lezen was.
Anastasia’s twijfels over haar schoonheid en haar onzekerheid zijn realistisch beschreven. Net als haar twijfels over de aantrekkingskracht van Christian en wat ze daarmee moet. Vooral omdat ze verliefd op hem wordt, maar hij heeft toch wel rare erotische gewoontes. Heel voorzichtig laat hij meer van zichzelf aan haar zien en hij doet ook wel zijn best om ook rekening met haar te houden. Daardoor snap ik als lezer ook dat ze het blijft proberen met hem.
Het einde van het boek was toch wel een beetje een verrassing en laat me er naar uit zien om verder te lezen in deel 2.

Synopsis
English title of this book is: 50 shades of Grey
When literature student Anastasia Steele is drafted to interview the successful young entrepreneur Christian Grey for her campus magazine, she finds him attractive, enigmatic and intimidating. Convinced their meeting went badly, she tries to put Grey out of her mind – until he happens to turn up at the out-of-town hardware store where she works part-time. Erotic, amusing, and deeply moving, the Fifty Shades Trilogy is a tale that will obsess you, possess you, and stay with you forever

My thoughts:
Because
this trilogy in the top 10 of books in the world, I found that I had to read it. I made a reservation in the library and found out that it is indeed a popular book, because I had to wait three months before I could finally got it.
The wait was worth it! It is a book that reads easily. It is a book that fascinates. I could hardly put it down when I was reading it.
Anastasia’s doubts about her beauty and her uncertainties are described in a realistic way. Like her doubts about the appeal of Christian to her and she wants to do with that. Especially since she loves him, but he has strange erotic habits. Very carefully he shows more of himself to see her, and he also does his best to think of her feelings. That is why I understand as a reader that she keeps on trying it with him.
The end of the book was quite a surprise and makes me look forward to continue reading in Part 2.

X Cin

One thought on “Review: E L James – Vijftig tinten grijs

  1. Pingback: Recensie: E.L. James - Vijftig tinten grijs | Ranking the Books

Comments are closed.